Komercinės sutartys

MARGER komercinės teisės specialistai jau daugelį metų padeda savo klientams derantis dėl įvairių sutarčių, jų rengimo bei vykdymo. Būdami patyrę savo sričių specialistai, mūsų komandos nariai taiko ne tik sutarčių teisės principus, bet ir žinias bei patirtį iš skirtingų veiklos sričių, taip pasiekdami geriausią ir visiškai personalizuotą rezultatą.

Rengdami sutartis atsižvelgiame į keletą pagrindinių kriterijų. Visų pirma, tikime, kad jos turi būti pritaikytos kiekvienai situacijai individualiai. Be to, visada vertiname sutarčių konkretumą – siekiame, kad jų turinys būtų kuo aiškesnis ir maksimaliai apibrėžtas. Taip pat atsižvelgiame ir į praktiškumą bei įgyvendinimą. Esame tikri, kad nuo komercinių sutarčių kokybės priklauso veiklos sėkmė, todėl visada užtikriname, kad jose nebūtų vietos interpretacijoms, neliktų neaiškių dalių ar sunkiai įgyvendinamų aspektų.

Įmonėms rengiamų komercinių sutarčių spektras yra itin platus. Tarp dažniausiai sutinkamų galima įvardyti gamybos bei tiekimo, konsultavimo ir išorės paslaugų pirkimo sutartis. Dažnai rūpinamės ir distribucijos, prekybos ir franšizių sutartimis, o, reikalui esant, ruošiame dokumentus bendrųjų įmonių steigimui ar jungtinės veiklos sudarymui.

Komercinių sutarčių teisė apima ne tik pačių sutarčių rengimą, bet ir jų projektų ruošimą, derybas dėl sutarčių turinio. Savo klientams neretai padedame išanalizuoti ir įvertinti jau sudarytas ar anksčiau parengtas sutartis, taip pat, nuolat stebėdami Lietuvos Respublikos, Europos Sąjungos bei kitų jurisdikcijų situaciją padedame atnaujinti susitarimus pagal atnaujintus reikalavimus.

Franšizės sutartys

Franšizės sutartys sudaromos, kai tam tikrų išimtinių teisių turėtojas, pvz., verslo savininkas, suteikia teisę jomis arba dalimi jų naudotis kitam asmeniui už nustatytą atlygį. Ši sutartis leidžia naudotis prekių ženklais, patentais, verslo patirtimi, konfidencialia informacija ir kt. Asmuo, gavęs teises, vadinamas teisių naudotoju.

Franšizės sutartys įprastai sudaromos siekiant abipusės naudos: teisių turėtojui tai leidžia gauti papildomų pajamų įdedant minimaliai pastangų, tuo tarpu teisių naudotojas sutaupo nemažai kaštų bei laiko, kurie būtų reikalingi savo verslo vystymui, be to, yra didesnė tikimybė, kad verslas, vystomas pagal franšizės sutartį, bus sėkmingas.

Gaudamas įvairias teises, teisių naudotojas privalo užtikrinti tinkamą jų naudojimą: garantuoti produkto ar paslaugos kokybę, išlaikyti reputaciją bei pasirūpinti, kad vykdoma veikla atitiktų teisių turėtojo reikalavimus. Savo ruožtu teisių turėtojo pagrindinis interesas yra rūpintis, kaip teisių naudotojas atlieka šias pareigas, ar nekenkia reputacijai, laikosi nustatyto veiklos modelio bei vadovaujasi instrukcijomis.

Sudarant franšizės sutartį, ypač svarbu atkreipti dėmesį ne tik į standartinius sutarčių reikalavimus – aiškumą, praktiškumą, įgyvendinimą, bet ir į būtent šio tipo sutartims būdingus niuansus. Tam tikrais atvejais, sutartis būtina registruoti atitinkamuose registruose.

Taip pat būtina aiškiai nustatyti sutarties nutraukimo arba pabaigos padarinius bei tvarką. Į tai rekomenduojama atsižvelgti dėl dviejų priežasčių. Visų pirma, teisių naudotojui nesilaikant sutartyje apibrėžtų taisyklių, gali būti padaryta žala teisių turėtojui, nes gali suprastėti reputacija, sumažėti prestižas, pirkėjų skaičius, dėl ko bus patiriama ilgalaikė finansinė žala. Be to, svarbu įvertinti, kokiomis teisėmis jų turėtojas dalijasi su naudotoju: jei jos apima sunkiai pastebimus ar įrodomus dalykus, tokius kaip patirtis, verslo modelis, komercinės paslaptys, naudinga sudaryti konfidencialiuosius priedus, kurie apibrėžtų kokia informacija naudotojas gali naudotis bei draustų tą daryti pasibaigus sutarties galiojimui.

Distribucijos sutartys

Distribucijos sutartys, sudaromos tarp gamintojo arba tiekėjo ir distributoriaus, yra itin populiarios versle, kadangi leidžia asmenims vykdyti veiklą, kurioje jie specializuojasi, ir nesirūpinti dėl kitų aspektų (t.y., gamintojui nereikia rūpintis pardavimais, o pardavėjui – gamyba). Distributoriai, priešingai nei agentai, veikia ne tiekėjo / gamintojo įmonės vardu, o kaip atskiras subjektas, dėl to neša finansinę atsakomybę dėl neįgyvendintų pardavimų.

Distribucijos sutartys yra skirstomos į dvi kategorijas – išimtines ir pasirinktines. Išimtinės distribucijos sutartys dažniausiai sutinkamos prabangos prekių segmente, kai prekių realizavimas yra sudėtingas dėl jų kainos arba reikalauja daug investicijų iš distributoriaus. Šių sutarčių pagrindinis tikslas – leisti distributoriui platinti prekes tik apibrėžtoje teritorijoje arba tik pasirinktai pirkėjų grupei, o kai kuriais atvejais ir uždrausti distributoriams prekiauti panašiomis konkurentų prekėmis. Šiame kontekste svarbu įvertinti tiekėjo bei distributoriaus bendradarbiavimą ir per konkurencijos teisės prizmę.

Pasirinktinės distribucijos sutartyse tokių apribojimų nėra: jei distributorius ir gamintojas / tiekėjas atitinka vienas kito reikalavimus, susiderėję dėl sąlygų, jie pasirašo tokio pobūdžio sutartį. Nors distributorių diskriminavimas vienas kito atžvilgiu yra draudžiamas, kriterijus, pagal kuriuos gamintojas ar tiekėjas rinksis distributorių, nustato jis pats.

Renkantis sutarties tipą, svarbu atkreipti dėmesį į tai, kad išimtinės distribucijos sutartys įprastai yra sudaromos ilgam laikotarpiui ir, nors ir suteikia distributoriui daugiau teisių, su jomis tenka ir gausybė ribojimų bei rizikų. Siekiant maksimaliai nuo jų apsisaugoti, sutartyje rekomenduojama aiškiai apibrėžti nutraukimo sąlygas.

Marger komanda

Ramūnas Kontrauskas Ramūnas Kontrauskas

Partneris, advokatas

Ramūnas Kontrauskas turi daugiau nei 20 metų teisinės patirties. Visos savo karjeros metu jis ypatingą dėmesį skyrė ginčų sprendimui, energetikos bei komercinei ir įmonių teisei. Advokatas laisvai kalba lietuvių, anglų, vokiečių ir rusų kalbomis, todėl atstovauja klientus ir tarptautiniuose procesuose.

Justas Čobotas

Justas Čobotas

Advokatas

Turėdamas daugiau nei 15 metų teisinės patirties, advokatas Justas Čobotas specializuojasi komercinėje bei įmonių teisėje, atstovauja sprendžiant ginčus, puikiai išmano viešųjų pirkimų teisę. Justas Čobotas atstovauja tiek Lietuvos, tiek užsienio šalių įmones, puikiai kalba lietuvių, anglų ir rusų kalbomis, itin detaliai išmano verslo bei korporacijų veiklos ir valdymo subtilybes.

Kitos praktikos sritys

Žiniasklaidos ir reklamos teisė
Daugiau
Transportas
Daugiau
Telekomunikacijos ir informacinių technologijų teisė
Daugiau
Konkurencijos teisė
Daugiau
Intelektinė nuosavybė
Daugiau
Visos praktikos sritys

Susisiekite su mumis

Mūsų svetainėje naudojami slapukai, kad užtikrintume jums teikiamų paslaugų kokybę. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su mūsų slapukų politika.